Perutusan Tuan Tanah
Welcome! Jangan lupa tinggalkan jejak! Feeqa will hit you back :)
FeeqaMustafa`s: Diam bukan berarti pasrah dan mengalah bukan berarti kalah

Aug 18, 2011

Diam bukan berarti pasrah dan mengalah bukan berarti kalah



hai hoi huiii ! Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh .
haaaa! rajin-rajin kan mulut korang menjawab salam aku dengan nada yang betul, sebutan yang tepat lagi mantap. haha. okeh! pejam celik pejam tak celik dah 18 hari kita berpose, esok hari ke 19, lusa hari ke 20, tulat hari ke 21 ... bla bla bla~ dah nak ghaye! sooo sekarang jom sama-sama jerit!

oyey! tahun ni TAK dapat raya. *agaknya

tapiiii bukan tu yang aku nak cerita. kalau tak dapat nak raya tu, 'biasa' la kot.
Laaaa ni ceq nak cerita pasai kawan *speking penang 
kawan bermacam ragam! baca balik aku punya tajuk entry,
'diam bukan berarti pasrah dan mengalah bukan berarti kalah'
setuju?
#sekarang aku sedar yang tajuk entry tak ada kene mengena dengan apa yang aku nak cerita sekarang. hoho :')


Baiklah, now!
kadang-kadang kawan yang kita anggap kawan bukanlah kawan yang sebenar kerana kawan yang sebenar akan membantu kawan dia yang lain apabila kawan-kawan mereka ditimpa masalah.
tak begitu kawan?
  *latih sikit mulut korang yek, aku tahu time berpuasa ni korang tak ada exercise mulut! hauhauhau

tapi macamana pula kalau situasi macam bawah ni :

situasi 1 

aku : boleh belikan aku makanan tak?
kawan : boleh.. boleh... meh la..

****


kawan : eeee! bukannye tak boleh turun beli sendiri, harapkan aku jee.. 


situasi 2 

kawan : feeqa, dah siap kerja? boleh tolong aku tak?
aku : boleh jeeee.. tp aku tak pandai ajar orang tau!
*berdasarkan cerita betul
kawan : takpe..

****

kawan : ape ntah! satu hape aku tak paham. tak pandai ajar mcm pandai je.
-,-

terasa sangat-sangat sakit hati. tapi sabaaaaar....sabaaaaarr... saaaabaaarr ..
tapii jangan jadikan sabaaaar aku sampai melethop!

aku diam bukan berarti aku 'telan' semua yang korang hembus,
aku diam bukan berarti aku 'angguk' kan semua yang korang cerita,
aku diam bukan berarti aku pasrah .

chill!



till then,
happy fasting :)


♥ THANKS FOR READING ♥

2 comments:

  1. sabar itu separuh dr feeqa :)

    ReplyDelete
  2. anonymous! saye kenal awk sapeeee :P

    ReplyDelete

Thank you for your comment peeps!
nah! amik muax sorang sebijik :P