Perutusan Tuan Tanah
Welcome! Jangan lupa tinggalkan jejak! Feeqa will hit you back :)
FeeqaMustafa`s

Mar 8, 2011

Updated : Kudut ♥

Assalamualaikum 



A : ape name kucing ni ika ?


aku : kudut .


A : haaa ? kudut ??

macamtu la reaksi orang bila tanya nama kucing aku..
nyiahahaha.. kalau korang nak tawu, semua kucing aku namakan kudut ..
asal nampak kucing tepi jalan atau dekat rumah orang, aku akan panggil nama dia kudut .
tak kesah la kalau tuan rumah tu dah letak nama kucing tu.. aku tetap panggil kudut ..
kadang-kadang tuan empunya kucing tu pon naik marah bila aku panggil kucing die kudut ..
wakakakakaka...

korang jangan pelik .. nama kudut ni dari turun temurun keluarga kucing dalam rumah ni tau ..
kudut yang asli dah meninggal betol-betol kat depan rumah aku.. sadis betul waktu tu .. seyesly aku menangis 1 hari tawu.. sayang la katakan.. kucing manja , tencing eyak kat tandas , ikut cakap , sape la yang tak sayang kan..



sejak tu, bila aku nampak kucing, semua aku panggil kudut.. aiceceh, kononnye boleh ubat rindu aku kat arwah kudut tu la.. kuikuikui


Sekarang lain dah .. even kudut dah tak ade.. aku masih ade yang lain .. 'mereka' la kawan aku waktu suka, sedih , penat  dan marah ..

kesian  mereka mereka.. bila datang mood kejam aku, habis sekor-sekor kena marah ..





NAMA : DAK DUT
UMUR : 3 BULAN [kot]
BAKA : SIAM
AKTIVITI WAKTU LAPANG : TIDUR DAN MAKAN!
KATEGORI : MALAS ..  grrr



NAMA : OYEN
UMUR : MUDA DARI DAK DUT
AKTIVITI WAKTU LAPANG : BERJALAN , SELONGKAR DAPUR
KATEGORI : KUAT MERAJUK


okeh.. yang ni bukan pet belaan aku .. yang ni empunya abang aku..
seyesly aku takut nak sentuh binatang ni.. sentuh jauh la sekali ..
 -_-


yang ini akak aku yang bela.. culik dari tempat kerja dia je..
name arnab ni TETOMPOK ..
pelik ? kalau pelik tnya dengan akak aku knp dia bagi nama tuh..
arnab ni baka angora dari Turkey .
memang beshh kalau dapat pelukkk ...



kadang-kadang kalau time bosan , dieorg ni la tempat aku bermain ..
 memang seronok !
tak rugi kalau bela haiwan peliharaan . kata orang bila kita bagi makan dan layanan yang baik pada haiwan-haiwan , dieorg akan doakan kesejahteraan kita .. harap macamtu la .. kan..


♥ THANKS FOR READING ♥

Mar 6, 2011

Entry 0210AM 6/3/11


What You Give

You give me strength
To carry on
And when I am weak
You show me how to move on

You dry my tears
With your amazing love
It must be true
You are sent above

You ease my pain
You disperse gray clouds
You show me
What love is about

You find a way to make me smile
Even if we are apart
There`s something i can surely say :
My love for you comes straight from heart

You must not forget
That i love YOU,

My love for you will always grow 
My heart is Yours and will always be I pray the day comes when we say
' I do '


seronok kan bila ada tempat kita nak mengadu masalah , berkongsi suka duka ,
gembira , susah senang .

sakit hati pulak bila orang yang kita sayang buat tak tahu kat kita ..
hahaha.. entahlah ..
kadang-kadang aku fikir aku dah cukup matang ..
boleh menyelesaikan masalah sendiri tanpa pertolongan orang lain ..

boleh terbang atas sayap sendiri, boleh berdiri atas jambatan yang aku bina sendiri ,
tapi hakikatnya manusia ni saling memerlukan ..
jadi tak hairan lah ..


sejak dua tiga hari ni, aku rasa tersisih ..
tak tahu kenapa.. macam jauh dari dunia nyata ..
rindu kat 'awk' kot.. [ lalalalala~]


atau maybe sebab keadaan kesihatan aku sekarang ..
seyesly keadaan aku sekarang fuhhh tak menentu .
kejap-kejap demam, lepastu batuk, 
demam batuk demam batuk ..
dalam demam siap ade pakej sakit kepala + sakit tekak + muntah-muntah ..

dan paling aku tak tahan bile abg gastrik ni datang menyerang ..
waduhhhh~ sebu perut waaa... -_-

...
dugaan Allah semua tu..
Dia nak tahu seberapa kuatnya aku .. yang sebenarnya aku lebih kuat dari John Cena tau.. 
kuikuikuikui ..


kadang-kadang apa yang kita buat tu tak semuanya boleh memuaskan hati orang lain .
Pada kita, kita dah cuba yang terbaik, dah buat yang terbagus .
Pada dia, kita belum buat yang terbaik dan terbagus .
macam tu la lebih kurang ..

jadik, yakinlah ape jua yang korang buat . Bila tak berjaya , anggap la tu bukan rezeki..
memang susah .

tapi sampai bila kita malu untuk mencuba kan ?

' Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanya la sekali lagi . Adakah ianya ditakdirkan untuk kita ? dengarlah kata hati dan buat pilihan . Kemudian serahkan segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa
insyaAllah kita buat pilihan yang tepat'


-sebenarnya entry ni satu motivasi untuk diri aku- hehehe..

♥ THANKS FOR READING ♥

Mar 5, 2011

I hate myself when it happen

Assalamualaikum kengkawan -_-

u know what , im so damn angry rite now ! everything`s are not going on my way today..
one of it , aku tertumpahkan air dekat atas kertas kerja .. habis semua basah -_-
bila nak print balik, printer plak buat hal.. grr
penat penat penat ..



and now aku rasa macam nak menangis ...
uhuk uhuk ..

okeh .. i lied .. i did cried !
 not because of that paper but because of something else .
which will not be revealed here .. huarghhhhhhh~

i dont know what is wrong with me today but yang pastinya aku rasa macam 
arghhhhh !!


i am so careless!
grrr , sila tampar saya 14kali...
i felt like i am so so so so ------ 

♥ THANKS FOR READING ♥